A honlapon használt sütik (cookie) elfogadásával, kényelmesebbé teheti a böngészést.A honlap további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához. https://homoktovisvelo.hu/adatvedelmi-szabalyzat

Dióbél, mint egészséges növényi táplálék

Dióbél, mint egészséges növényi táplálék
A diót legtöbben talán a bejgliben, zserbó, flódni süteményekben ismerik leginkább. Most kicsit ismerkedjünk meg élettani hatásaival, hogy miért hasznos, ha rendszeresen beillesztjük étrendünkbe a kedves dióbél bácsit.

Csonthéjba zárt egészség:

 A dióbél nagyszerű forrása a telítetlen zsírsavaknak. Gazdag omega-3 zsírsavakban, valamint nagy mennyiségben tartalmaz antioxidánsokat. Rendszeres fogyasztás mellett a dió, a szervezet normál működésének területén fejtheti ki jótékony hatásait.

  • A legfontosabb ásványi anyagokat is fellelhetjük benne, mint például: -Kalcium, -Vas, -Magnézium, -Foszfor, -Kálium, -Nátrium, -Cink, -Réz, -Mangán, -Szelén.
  • Számos nélkülözhetetlen vitamint is tartalmaz, melyekhez, ha már lehet, miért ne természetes úton juttassuk hozzá szervezetünket. Vitaminjai: -C-vitamin, -Thiamin,-Riboflavin, -Niacin, -Pantothenic savanyú, -Vitamin B6, -Folsav, -Vitamin A, - Vitamin E,   - Vitamin K.

 

Szuper növényi fehérjeforrás:

Magas fehérjetartalmának köszönhetően húspótlásként is nagyszerű Vegán táplálék, mivel olyan tápanyaghoz segíti szervezetünk, ami elsősorban a hagyományos állati táplálékokból szerezhetőek meg.

 A csemege dió könnyedén beilleszthető fogyókúrába, kiegyensúlyozott étrendbe, bár tény, hogy a benne lévő omega-3 zsírsavaknak köszönhetően magas a kalóriatartalma, így fontos, hogy megtaláljuk az ideális fogyasztási mennyiséget. Tény azonban, hogy az egészséges táplálkozás nagy támogatója, mivel magas tápértékkel bíró, elegendő fehérjét, olajokat, rostot és szénhidrátot tartalmaz. Ezek alapján, mint kellemes ízű olajos mag nassolásként is fogyasztható, ezáltal az egészséges táplálkozást követőknek sem lesz olyan megterhelő, mint bármely más édességként szolgáló táplálék.

 

Elősegíti a koleszterinszint csökkenését:

A dióban található ásványi anyagok, vitaminok, és esszenciális zsírsavak aranyat érnek, rendszeres fogyasztása mellett hozzájárulnak a vérnyomás egészséges szinten tartásához és a koleszterinszint csökkenéséhez. Ennek eléréséhez már napi egy maréknyi dió is elegendő, amit gyerekek és felnőttek is egyaránt fogyaszthatnak. A cukorbetegségre hajlamosak is nyugodtan fogyaszthatják, (persze mértékkel), mert az omega-3 zsírsav fokozza az inzulintermelést.

 

Egy olajos mag a sápadtság ellen:

Régebben a népi gyógyászatban is használták a sápadtság és a vérszegénység ellen. Mára már bizonyított tény, hogy jó hatást gyakorol ezekre a tünetekre, mert rendkívül magas folsav tartalommal bír, így nem véletlen, hogy a napi ásványi anyag bevitelre kiemelten alkalmas táplálék.

 

Fokozott szellemi tevékenység és hatékonyabb koncentráció:

Ma már számos tanulmány és kutatás is bizonyítja, hogy a dióbél mennyire jó hatást gyakorol az agy működésére. Bizonyított tény, hogy növeli a kognitív képességet, és szignifikáns javulást mutat a memória és a tanulás területein.

 

Összegzés:

A dióbél egy fantasztikus kis csemege, szupernasi , ami ráadásul finom és nagyon egészséges élettani hatású táplálék. Mindezek figyelembevételével ajánlott mindenki számára a dióbelet beilleszteni a napi táplálkozásába, valamint egészségtudatos étrendje aktív részévé tenni!